5 frågor du bör ställa din webbyrå
När det gäller WordPress är det alltid att vidta åtgärder för att minimera risken för intrång. Detta kan man uppnå på diverse sätt. Din webbyrå ska ha full kapacitet till att vidta nödvändiga åtgärder för att begränsa åtkomligheten till din hemsidas administration samt server.
Det kan du nästintill alltid göra. Däremot så får du inte glömma att alla dessa tillägg är inte direkt skapade för att fungera med varandra. En uppdatering i WordPress eller en uppdatering av andra tillägg kan orsaka konfilkter vilket gör att din hemsida fungerar sämre eller inte alls. Det handlar oftast om kompatibilitetsproblem. Din webbyrå ska vara kunnig inom detta och vara medveten om vilka lösningar som finns vid eventuella problem.
Det finns alltid förbättringar att göra på din hemsida. Det är väldigt enkelt att stirra sig blind på det man först skapade, det blev ju så bra…visst? Be din webbyrå att komma med förslag på förbättringar gällande design och interaktion. En kunnig byrå ska komma med bra förslag.
Synlighet blir i min mening bara viktigare och viktigare. Hur ska man sökordsoptimera sin hemsida idag? Fråga din webbyrå! En webbyrå ska ha förmågan att erbjuda lösningar för att öka synligheten på din hemsida så att du driver in mer trafik och kunder.
Idag utgår nästintill alla som använder WordPress utifrån ett tema. Det är inget dåligt, i min mening är det bara bra för dig som kund. Det ökar produktiviteten och möjligheterna till att få en välfungerande, snabb och funktionell hemsida utan att det ska svida i plånboken. Det kan ibland vara bra om du vet vilket tema din webbyrå utgår från, för då kan du undersöka möjligheterna med temat och komma med önskemål om design, struktur samt funktion till din hemsida.
[Sassy_Social_Share]
Jag har flera topplaceringar på Google där ett av de är på det åtråvärda sökordet/söktermen webbyrå malmö.
Detta har jag tidigare skrivit om för att hålla er uppdaterade kring min seo men även för mig själv och för att kunna gå tillbaka och se vad som skett.
Jag har behållt min topplacering rätt länge, med ett fåtal undantag där jag och några andra byråer tävlar om 1-3 plats.
Dock så skedde något underligt för inte så längesedan. Jag och några av mina konkurrenter syns inte längre på förstasidan för söktermen ”webbyrå malmö”.
Vi ligger idag på sida 2 när jag söker på Google från mitt hemmakontor. Däremot så har jag sista placeringen på sida 1 när jag söker från ett café i stan samtidigt som jag är uppkopplad på deras wifi.
Däremot så ligger jag i skrivande stund på sida 1, plats 8 om vi vänder på söktermen och skriver malmö webbyrå istället.
Detta är bortom min förståelse men tydligen så gör Google skillnad på ordningen dessa två ord kommer. Jag noterar även att det kommer som förslag när man börjar skriva in detta i sökfältet så jag antar att detta är en vanlig sökterm.
I överlag så har jag tappat i placeringar. Detta skyller jag på ingen annan än mig själv. Denna sidan må ha en stark position med hög trovärdighet (dels pga sin ålder) men jag har inte uppdaterat den på några månader – varken med inlägg eller med slutförda kunduppdrag och projekt.
Jag satsar mest på sökordet webbyrå malmö för jag anser att det är mest relevant för min verksamhet. Google verkar tveksam till detta och kan inte riktigt bestämma sig vilken placering jag ska ha.
Mitt mål är att återta min top 3 placering!
Vi får se hur det går!
[Sassy_Social_Share]